Referencia Intézmény
TÁMOP 3.1.7-11/1-2011 – „A Kandó Téri Általános Iskola felkészülése a referencia-intézményi szerep ellátására”
2012-ben nyertük el ezt a pályázatot, melynek keretében előminősítettek bennünket, így „ÖKO – iskola” és „Tehetséggondozó” programmal dolgozó intézmény lettünk. A 2014/2015-ös tanévben zajlik majd e projekt keretében a záró minősítés, melynek során „minősített referencia-intézménnyé válhat iskolánk.
A két megjelölt referenciaterületünkön kívül lehetőségünk nyílt arra, hogy felkészüljünk az új típusú felsőoktatási gyakorlóhelyi feladatok ellátására is. Főiskolai és egyetemi hallgatókat fogadunk, pedagógiai gyakorlatuk megszerzése céljából.
2008-ban és 2011-ben elnyertük az ÖKO - iskola címet.
2013-ban iskolánk intézményi szintű, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által Akkreditált Kiváló Tehetségpont lett. Ezzel tehetséggondozó tevékenységünk kibővült: együttműködünk más tehetségpontokkal, vállaljuk a tehetségek azonosítását, fejlesztését, gondozását. Szakemberek bevonásával segítjük őket képességeik kibontakoztatásában. Sikeres pályázatokkal bővítjük lehetőségeinket és tárgyi feltételeinket.
Nevelési-oktatási tevékenységünk kiegészült a szolgáltatói szereppel. Innovatív, a gyakorlatban is kipróbált pedagógiai, szervezetfejlesztő módszereinket, eljárásainkat – jó gyakorlatainkat – partnerintézményeink számára rendszeresen bemutatjuk, átadjuk.
A pályázati támogatás összege: 6000000 Ft.
A pályázat által támogatott tevékenységek
1. Részvétel a referencia-intézményi szolgáltatások nyújtására felkészítő képzéseken:
A referenciaintézményi szerepkörből adódóan új irányítási feladatok azonosítására van szükség, ezért e szakmai közösségek minden tagja elvégezte a TÁMOP - 3.1.7.- 11 azonosítószámú projekt keretében a szükséges továbbképzéseket az alábbi témakörökben:
- a referenciaintézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás szervezési feltételrendszer kialakítása – 2 fő
- felkészítés a mentorálás mesterségére – 3 fő
- felkészülés a gyakorlóhelyi mentori feladatokra – 3 fő
- felkészülés felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására – 2 fő
- hálózati együttműködések és kapcsolatok – 4 fő
- PR-tevékenységek és célirányos kommunikáció – 1 fő
- a differenciált tanulásszervezés lehetőségei és módszerei – 30 fő
- Az Oktatási Hivatal által 2013 novemberében mentor munkakör betöltésére szervezett, a „Gyakornoki Minősítő Vizsgák” és a „Pedagógus jelöltek felkészítése” PILOT projektben - 2 fő.
- A tehetséggondozás – mint referenciaterület – is kiemelten megjelent továbbképzési programunkban, így többen végeztek tehetségazonosítással, tehetséggondozással kapcsolatos képzéseket, főként a személyiségfejlesztés, a gondolkodás és a matematika területén.
2. Tanácsadói szolgáltatás igénybevétele a következő területeken:
- Felkészülés a korszerű oktatásszervezési eljárások alkalmazását támogató pedagógiai környezet elterjesztésére.
- A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztések támogatása.
- Referencia-intézményként való működés kiépítése.
- Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása és minőségbiztosítása.
3. A referencia-intézményi portfólió kidolgozása:
- Általános kép rajzolása iskolánkról, tevékenységünkről
- Működési rend kidolgozása
- A „Jó gyakorlatok” átadásának eljárásrendje, minőségbiztosítása
- A szakmai műhelyek forgatókönyvének kidolgozása
- Értékelő lapok, fejlesztések kialakítása, illetve ezek visszacsatolási eljárásrendjének kidolgozása
- Az intézményi alapdokumentumok szükséges módosításai
4. A referencia-intézményi működést támogató eszközök beszerzése:
- 2 db aktív tábla
- 4 db laptop
- 2 db lézernyomtató
- 2 db fényképezőgép
- 1 db Flipchart tábla
- 1 db spirálozó gép
5. A megvalósítás eredménye
- Szolgáltatói portfólió
- Felkészült kollégák
Projektvezető: Magyar Márta intézményvezető